Reklama na PlayStation 9 z roku 1999: Budoucnost hraní, která dnes už nepůsobí jako sci-fi

Vzpomínáte si na starou reklamu od Sony z konce devadesátek? Ta, kde v roce 2078 přichází PlayStation 9 jako průhledná koule, která vás propojí přímo s herním světem přes mozek? V roce 1999 to znělo jako čisté sci-fi. Jenže dnes? Dnes už tolik ne.

Šlo sice jen o reklamní kampaň k uvedení PlayStationu 2, ale myšlenka ovládání myslí, holografických projekcí přímo do očí, hudby proudící rovnou do mozku a naprostého ponoření do herního světa v nás zůstala dodnes – a pořád působí neuvěřitelně silně.

Když se na to podíváme dnešní optikou, technologie se tomu všemu dost přibližují. Máme brýle pro virtuální a rozšířenou realitu, ovládání pohyby, a také třeba Neuralink, který už zkouší propojit lidský mozek s počítačem.

Sony za těch 25 let vydala čtyři nové PlayStationy. Jestli tento rytmus vydrží, PS9 v roce 2078 už nevypadá jako nesplnitelný sen. Jasně, PS6 ještě nemáme a nejspíš se ho dočkáme až za pár let – tipuje se rok 2027. Ale kdo ví, kam se do té doby posuneme?

Co když budeme ovládat hry jen myšlenkami? Co když obrazovky úplně zmizí? A co když to celé nebude jen o zábavě, ale třeba i o vzdělávání nebo terapii? Možná je čas se na tyto „šílené“ vize začít dívat trochu jinak. Možná nás čeká budoucnost, kterou si zatím ani neumíme představit – ale už klepe na dveře.

Zdroje:


Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *