Zaklínač 4 běží v 60 fps na základní PS5? CD Projekt to skutečně dokázal

Kdo čekal jen další krátký trailer, byl nejspíš mile překvapen. CD Projekt totiž na akci State of Unreal předvedl něco, co hráčskou komunitu skutečně zvedlo ze židlí.

Jde o technologické demo běžící přímo na základní konzoli PlayStation 5 v rozlišení 60 snímků za sekundu, a to s aktivním ray tracingem. A i když vývojáři upozornili, že se zatím nejedná o finální gameplay, bylo na co koukat.

Jak upozornil portál VGChartz ve svém článku z 4. června 2025, ukázka začala filmovým sestřihem s Ciri v hlavní roli, ale velmi rychle přešla do živé prezentace, kde se hrálo v reálném čase.

Na pódiu se o ni postaral cinematic director Kajetan Kapuscinski, zatímco komentář doplnil Sebastian Kalemba z CD Projektu spolu s technickým ředitelem z Epic Games.

Kovir, Kelpi a krása v pohybu

Podle článku na Kotaku ze 3. června 2025 nás první scény zavedly do malebné oblasti Kovir. Krajina zde nebyla jen pozadím – vývojáři přímo demonstrovali práci s pokročilým renderováním vegetace pomocí Nanite Foliage a ukázali, že Kovir bude součástí finální hry.

Pak už následoval přesun do města Valdrest – a ten se neobešel bez jízdy na novém zaklínačském oři jménem Kelpi. Díky technologii Chaos Flesh Solver vypadal kůň téměř jako živý – s realistickými svaly i pohybem kůže.

Davy reagují. A vše běží plynule

Záznam celé prezentace je dostupný i na oficiálním YouTube kanálu Unreal Engine, a to ve videu publikovaném 3. června 2025. I z něj je zřejmé, že technologické demo fungovalo naprosto plynule.

O načítání scén se staral systém FastGeo Streaming, zatímco Mass AI a ML Deformer se postaraly o realistické chování až tří stovek NPC postav, které na Ciri reagovaly pády, úhyby nebo dokonce řetězovými reakcemi.

Unreal Engine na své oficiální síti X (dříve Twitter) sdílel krátce po prezentaci i samostatný příspěvek s poděkováním CD Projektu a potvrzením využití nového enginu 5.6 – šlo o další signál, že spolupráce obou firem má strategický význam.

Na vydání si počkáme, ale stojí to za to

A co dál? Podle serveru Indy100, který 4. června 2025 shrnul dostupné informace, je vydání Zaklínače IV stále v nedohlednu – dříve než v roce 2027 se ho nedočkáme. Přesto už nyní fanoušci mohou sledovat, jak se CD Projekt snaží o návrat ke kořenům série s důrazem na interaktivní svět, živé postavy a technologii, která přesahuje běžná očekávání.

A i když to celé bylo „jen“ demo, už teď je jasné, že se čekání nejspíš vyplatí. Zaklínač IV vypadá, že bude nejen vizuálně oslnivý, ale hlavně technicky ambiciózní. Otázka zní: bude to návrat na trůn?

Zdroje:

  • Trailer a technologické demo Zaklínače IV
    VGChartz, 4. června 2025
  • Gameplay s Ciri a novinky v Unreal Engine 5.6
    Kotaku, 3. června 2025
  • Spekulace o vydání a platformách
    Indy100, 4. června 2025
  • Oficiální oznámení na sociálních sítích
    Unreal Engine na X
  • Záznam celé prezentace na YouTube
    YouTube


Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *