Za sedm let se Fortnite změnil téměř k nepoznání. Co začalo jako experimentální battle royale, se proměnilo v globální fenomén, který neustále přináší nové mechaniky a výzvy.
Jednou z výzev je i výdrž (stamina), která do hry přibyla s Kapitolou 3. Ale zatímco některé změny si hráči oblíbili, tato mechanika se stala horkým tématem, které komunitu spíš rozděluje.
Mechanika výdrže měla původně přidat do hry strategii a výzvu. Sprintování, skákání nebo třeba únik před bouří teď vyžaduje větší plánování. Jenže co dřív bylo svižné a intuitivní, se nyní pro mnohé stalo frustrujícím.
I have been holding back this complaint for months. Stamina.
byu/FickleDoctor5706 inFortNiteBR
Hráči na fórech, zejména na Redditu, si stěžují na pomalou regeneraci a omezenost, která brání dynamice hry. A nostalgici? Ti vzpomínají na staré dobré Nitro, kdy pohyb mapou nebyl ničím omezený.
V módu Zero Build, kde se spoléháte výhradně na pohyb a krytí, se výdrž stává ještě palčivějším problémem. „Neustále čekat, až se mi obnoví stamina, ničí tempo hry,“ píše jeden z hráčů. Mnozí se shodují, že Fortnite vždy vynikal svou dynamikou, kterou teď výdrž zpomaluje.
Na druhou stranu, někteří hráči oceňují výzvu, kterou mechanika přináší. Tvrdí, že hra teď vyžaduje promyšlenější přístup a taktiku. Problém je, že Epic Games zatím nenašlo kompromis, který by uspokojil obě strany.
Epic Games se ocitá v situaci, kdy musí balancovat mezi požadavky komunity a svou vizí hry. Výdrž jako strategický prvek má své místo, ale její implementace by mohla být citlivější. Někteří navrhují, aby regenerace byla rychlejší, nebo aby se mechanika dala vypnout v určitých herních módech.
Jedno je jisté – Fortnite je hra, která vždy reagovala na zpětnou vazbu hráčů. A i když se výdrž stala terčem kritiky, Epic Games má dost zkušeností na to, aby našlo řešení, které hře vrátí tempo a zároveň zachová její hloubku.