GTA 6 na 30 fps: Sony Playstation 5 Pro nedosáhne 60 fps kvůli této obrovské překážce

Nadcházející osvěžení střední generace systému PlayStation přichází v podobě PS5 Pro.

Nejnovější stroj společnosti Sony, který je prezentován jako prostředek pro hraní nejnovějších herních režimů s věrným zobrazením v režimu výkonu, může mít stále problémy s dosažením vyšší snímkové frekvence kvůli jedné zásadní součásti: procesoru.

PS5 Pro bude mít hry s 30 snímky za sekundu

Navzdory marketingu nebudou všechny hry na Sony Playstation 5 Pro běžet při 60 snímcích za sekundu nebo více, a to ne proto, že by se o to nesnažili. Zatímco nové specifikace PlayStation 5 Pro odhalují obrovský nárůst výpočetních jednotek a šířky paměťového pásma, procesor má pouze nepatrný nárůst taktovací frekvence.

To znamená, že nový systém je schopen brilantních věcí, včetně režimu 8K v Gran Turismo 7. Pokud však jde o hry náročné na procesor, jako je například připravované GTA 6, 60 snímků za sekundu nemusí být stále možné.

Odborníci na analýzu her ze společnosti Digital Foundry vysvětlují, že mírné zvýšení výkonu procesoru nebude stačit k dosažení 60 snímků za sekundu v příští hře GTA.

„Hry Grand Theft Auto vždy pracovaly s komplexními simulacemi, které vytěžovaly procesor, a proto každá hra GTA byla na cílové platformě zpočátku spuštěna při 30 snímcích za sekundu,“ řekl Richard Leadbetter, tvůrce společnosti Digital Foundry.

„PS5 Pro využívá stejný procesor jako PS5 a bylo by extrémně náročné dosáhnout 60 snímků za sekundu, pokud je základní verze PS5 zaměřena na 30 snímků za sekundu. To není problém grafického procesoru, ale procesoru.“

Stejně jako v předchozím GTA V bude i další hra společnosti Rockstar využívat komplexní simulace umělé inteligence pro NPC, dopravu, fyziku a mnoho dalšího, aby oživila svůj svět. Příští Grand Theft Auto bude oproti minulé hře znamenat obrovský pokrok a bude se snažit vytížit procesor konzole.

Jaké další problémy se objeví?

Stejně jako v případě GTA 6 budou mít i ostatní hry, které jsou do značné míry závislé na výpočtech procesoru, na systému PlayStation 5 Pro problémy s dosažením 60 snímků za sekundu. Hry jako Dragon’s Dogma 2, které neustále simulují fyziku a NPC, nebo plně simulační tituly jako Cities Skylines 2 nebudou schopny dosáhnout dvojnásobné snímkové frekvence.

Navíc s tím, jak bude tato generace dále posouvat hardware s lepšími ray-tracingovými efekty a větším počtem simulací, nebude Sony Playstation 5 Pro dosahovat inzerovaných 60 snímků za sekundu.

Nakonec záleží na vývojářích, jak chtějí využít hardware konzole, a někteří z nich rozhodně budou na systému vytvářet hry s 30 snímky za sekundu.

white book marker on book page

Zdroje článku:

Článek může obsahovat dodatečné informace od redakce.



Sponzorovaný obsah:

Odebírejte novinky

Chcete být mezi prvními, kdo se dozví o našich novinkách? Zadejte svou e-mailovou adresu níže a přihlaste se k odběru našeho newsletteru.