Star Wars: Zero Company je strategie bez Jediů s týmem, co se nesnáší

Nová hra ze světa Star Wars? Jasně. Ale tentokrát žádní Jediové, žádní Skywalkerové. Zero Company míří jinam – a přesně proto by vás to mělo zajímat. Tahová strategie ve stylu XCOMu, postavená na vztazích, rozhodnutích a skupině, která vůbec nedrží pohromadě. Zatím.
Příběh se odehrává na sklonku Klonových válek. Ujmete se role bývalého republikového důstojníka Hawkse, který má vést partu outsiderů. Každý z nich má vlastní motivaci, vlastní historii – a vlastní problém se zbytkem skupiny. Ale společně musí čelit hrozbě, která může změnit celou galaxii.
Ve hře si postupně sestavíte svůj tým. Třeba vtipkujícího klona Tricka, ostrostřelce Luca, který ještě neodpustil republice, padawanku Tel-Reu, nebo mandalorianského pistolníka Clye. Jejich vztahy ale nejsou jen kulisa – ovlivní to, jak budou fungovat v boji. A i to, jestli vůbec přežijí.
Základnu budete mít na Ring of Kafrene. Odtud vyrážíte na mise po známých i neznámých planetách. Každá má jiný terén, jiná rizika. Vyberete si kam jít, koho vzít, a taky jak se k sobě postavy budou chovat. Můžou se pohádat. Můžou si začít věřit. A všechno to má dopad.
Gameplay je tahový, přehledný, taktický. Vývojáři slibují jednu z největších map v historii her ze světa Star Wars. A do toho osobní příběhy, dynamika týmu, vlastní loď Caisson, nový droid M-3VO a spousta morálních dilemat.
Star Wars: Zero Company dorazí v roce 2026 na PC, PlayStation 5 a Xbox Series. A vypadá to, že by mohlo jít o strategii, kterou si budou pamatovat i ti, co běžně tahové hry nehrají.