Last Train Home přináší fascinující spojení strategických prvků a dramatického příběhu zasazeného do temné éry těsně po skončení první světové války. Hra nabízí jedinečný zážitek, který kombinuje hluboké taktické výzvy s intenzivním přežitím, čímž se stává nezapomenutelným titulem ve svém žánru.
Last Train Home má jednu z nejunikátnějších a nejdrsnějších poloh v žánru strategických her. Odehrává se těsně po skončení první světové války. Hra spojuje zoufalství Frostpunku a This War of Mine s managementem jednotek Commandos nebo XCOM 2, aby vytvořila něco zcela vlastního. Od svého uvedení na trh na podzim loňského roku se navíc dočkala velmi dobrých ohlasů.
Last Train Home je strategická hra založená na nebezpečné cestě legie československých vojáků přes Sibiř, kteří se po skončení první světové války snaží vrátit domů a přitom se pohybují po bojištích vznikající ruské občanské války. Legie cestuje obrněným vlakem, který jim poskytuje úkryt a úlevu od bojů, jež zuří na jejich cestě zpět do nově vzniklého Československa.
Dosažení cíle legie vyžaduje jak řízení, tak boj. Po zahájení boje lze družinu rozmístit a řídit v takticky zaměřených střetnutích. Zpět ve vlaku lze vojáky vylepšovat a vybavovat vybavením nebo jim přidělovat práce, jako je tvorba předmětů, vaření a zdravotní péče. Hráči budou také muset vylepšovat samotný vlak a spravovat zásoby zapojením se do obchodu se skupinami, které potkají na cestě domů.
Bitvy se odehrávají na poměrně uzavřených mapách, které jsou odměnou za nenápadnost a pečlivé plánování. Pokud jste hráli nějakou RTS, pravděpodobně poznáte její základy. Řídíte své oddíly, umisťujete je za krytí a ve správný okamžik využíváte jejich schopnosti, abyste zvrátili průběh bitvy.
Díky tomu, že máte k dispozici jednotlivé jednotky namísto třicetičlenných batalionů, je ovládání pohybu a stíhání všeho mnohem snazší a čas a plánování, které věnujete postavám, dodává každé bitvě osobnější ráz, i když tyto postavy nemají mimo hrstku příběhových událostí téměř žádnou osobnost.